Monday, July 23, 2012

Himpunan Transformasi Dan Ikrar Integriti Pembantu Makmal Dan Penolong Pegawai Sains IPTA Malaysia

Pada 11 Julai 2012 telah berlangsung Himpunan Transformasi Dan Ikrar Integriti Pembantu Makmal Dan Penolong Pegawai Sains IPTA Malaysia yang bertempat di Dewan Graha, Kolej Anggerik. Program ini telah dianjurkan oleh KKUUITM dengan kerjasama Persatuan Penolong Pegawai Sains UiTM. Kehadiran amat menggalakkan dari semua pembantu makmal dan penolong pegawai sains UiTM dan IPTA seluruh Malaysia yang menjangkau hampir 100 orang. Antara aktiviti yang dijalankan pada hari tersebut ialah Ikrar Integriti oleh semua staf yang hadir dan juga amanat dari Presiden Cuepacs, Dato' Omar Bin Osman. 

Tujuan himpunan ini diadakan adalah untuk menyatakan taat setia pembantu makmal dan penolong pegawai sains kepada institusi yang diwakili dan juga memberi maklumat - maklumat terbaru berkaitan dengan jawatan pembantu makmal serta penolong pegawai sains. Ini termasuklah tentang perjalanan Bridging Program yang semakin perlahan di semua IPTA. Pelbagai usaha akan dilakukan oleh pihak Cuepacs dan kelab makmal di institusi masing - masing untuk menghangatkan kembali perjalanan Bridging Program kali ini. 

Di UiTM sahaja terdapat seramai 60 orang peserta Bridging Program  yang menunggu sambungan Tahap 2 program tersebut. Insyaallah Bridging Program Tahap 2 akan bermula dalam masa yang terdekat ini berikutan perbincangan dengan pihak penganjur program di tahap yang terakhir. Diharap apabila bermulanya Tahap 2 nanti, peserta akan belajar bersungguh - sungguh untuk lulus dan boleh meneruskan pengajian ke Tahap 3 pula. Semoga berjaya kepada semua staf yang akan mengambil Bridging Program Tahap 2 kelak

Gambar - gambar sila klik di sini>>>

No comments:

Post a Comment